Cand vine vorba de optimizare SEO, atat clientul, cat si agentia alaturi de care acesta colaboreaza ar trebui sa aiba un checklist. De ce? Ei bine, oricat de renumiti ar fi colaboratorii tai, nu este niciodata recomandat sa discuti despre un domeniu despre care nu stii absolut nimic.

Daca beneficiezi de servicii de optimizare SEO, este indicat sa stii cel putin aspectele de baza. Tocmai acesta este subiectul acestul articol – informatii despre fundatia SEO pe care sa te asiguri ca agentia angajata o implementeaza in mod corespunzator!

Prioritizarea indexarii pentru dispozitivele mobile

Pare greu de crezut, dar se face trecerea de la cautari realizate majoritar pe desktop la cautari realizate in general pe dispozitivele mobile. Anul trecut a fost primul an in care cautarile pe acest tip de dizpozitive au fost majoritare, cu peste 60% din traficul total mondial avandu-si sursa in mobile.

Google nu a omis acest aspect, existand o regula care prioritizeaza indexarea versiunilor mobile ale website-urilor si paginilor. Pe scurt, strategiile de optimizare SEO pentru mobil sunt acum indispensabile si ar trebui aplicate in prima instanta la inceputul unei colaborari.

Continut de calitate superioara

Continutul slab calitativ nu mai este o optiune – zilele de inceput ale internetului, cand puteai obtine trafic si o pozitie buna in rezultatele cautarii, au trecut de mult. Acum, continutul calitativ, chiar creat de experti in industrie, are o valoare mult mai mare.

Cum trebuie sa fie, mai exact, continutul? Simplu – informativ, creat cu atentie, dar in acelasi timp sa promoveze interactiunea din partea utilizatorului -, pe scurt trebuie sa ajute utilizatorul din toate punctele de vedere.

Exploatarea sectiunii Featured Snippets

Acolo unde este cazul, optimizarea continutului pentru Featured Snippets este esentiala. Acestea ofera raspunsuri la cautarea utilizatorului intr-un mod scurt si la obiect, un mod care sa-l faca sa inteleaga ca website-ul sursa are o anumita autoritate (si cunostinte) in domeniu.

Evident, nu este de ajuns sa oferi raspunsul X intr-un articol de blog. Raspunsul pe lung trebuie optimizat pentru Featured Snippets astfel incat acesta sa incapa in sectiunea din rezultatele cautarii si sa ofere totodata informatiile de care utilizatorul ar avea nevoie.

Optimizarea pentru cautarile de tip vizual

Optimizare SEO – aspecte care ar trebui sa se afle in checklist-ul tau
optimizare SEO

Am ajuns intr-o era a tehnologiei digitale in care este mult mai simplu sa cauti un anumit lucru prin intermediul pozelor sau videoclipurilor. Desigur, informatia de tip scris nu poate fi cautata astfel – dar nu poti afla mai multe despre o geanta care ti-a atras atentia in oras.

In ziua de astazi, ai nevoie de o singura poza a gentii respective si de o cautare pe Google – sunt sanse foarte mari sa gasesti produsul pe care il cauti. Sansele scad daca producatorul nu are poze optimizate cu produsul respectiv. Acest lucru se aplica chiar si atunci cand folosesti cautari traditional (tip text) pentru a gasi un produs cu anumite caracteristici care pot fi cu usurinta cuvinte cheie.

Evident, acest checklist nu este unul exhaustiv, dar cuprinde cateva dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa te asiguri ca le aplici in procesul de optimizare SEO. Daca colaborezi cu o agentie, ar trebui desigur sa atragi atentia la modul in care expertii lucreaza si implementeaza strategiile mentionate – pentru rezultate optime.

Daca doresti sa afli mai multe sau pur si simplu sa-ti asiguri colaborarea cu un partener de incredere, apeleaza chiar acum la agentia The Markers – peste 10 ani de experienta in marketing digital si un departament SEO dedicat, gata sa demareze dezvoltarea afacerii tale in online!

Write A Comment